Doporučené RSS
Anketa
Žádná anketa není dostupná

>ukončené průzkumy<
články

Novinky

Nový trestní zákoník: legalizace pedofilie, zavírání dětí

napsáno16.11.2008, 14:45

Několikrát novelizovaný starý zákoník bude v roce 2010 nahrazen novým. Snižuje se v něm hranice trestní odpovědnosti a povoluje sex od 14 let. Katarský princ, Kulínský a Opočenský se 13. 11., kdy byl nový zákoník schválen, museli zaradovat. Po roce 2010 totiž nebudou trestně stíháni za sexuální zneužívání malých holčiček a nemusí svou sexuální orientaci skrývat. Těm, co se na ně budou dívat, budou hrozit dva roky ve vězení.

Katarský princ, Kulínský a Opočenský své sexuální orgie s malými děvčátky však nebudou moci nahrávat na video, ani se s nimi fotografovat. Za takové jednání by jim hrozilo vězení od 1 do 8 let. O to víc děvčátek, případně chlapečků, ale mohou svobodně „osouložit“. Právě malí chlapečci jsou tímto novým zákoníkem ohroženi nejvíce. Nový trestní zákoník a pedofilie Neboť sexuologové očekávají zvýšený nárůst pokusů a nátlaku ze strany pedofilů právě ke chlapeckému pohlaví. Ani děvčátka však zvýšeného zájmu pedofilů a s tím souvisejícího brzkého „odpanění“, nebudou ušetřena.

Podle odhadů v současnosti začíná sexuálně žít 5% dětí před dovršením 15 let (některé odhady uvádějí dokonce až 15%). Po roce 2010 lze předpokládat další snížení věkové hranice.

Díky naší sobeckosti pedofilie a kriminalita ohrožuje naše děti a společnost

Ze statistik, vyjádření sexuologů a psychologů vyplývá, že jsou děti do sexuálního života vháněni staršími dětmi a dospělými pod tlakem. Ve skutečnosti sexuálně žít, v drtivě většině případů, ani nechtějí. Mezi svými vrstevníky a díky iracionální legislativě, mají pocit, že jsou neúspěšní, pokud ještě v 15 letech o své panictví/panenství nepřišli. A tak místo honby za dobrými známkami nahánějí někoho staršího, kdo by je této přítěže zbavil, aby mohli patřit do dospělého světa úspěšných, kam je společnost tlačí.

Rodiče mají na svá kvítka stále méně času, neboť upřednostňují svoje potřeby a zájmy. Děti tak, bez přirozené kontroly, páchají čím dál častěji trestnou činnost, neboť jsou bezprizorní, bez přirozené autority, která by jim vštěpovala kvalitní společenské hodnoty.

Samozřejmě, že 15leté děti vůbec netuší a ani je nezajímá, co je trestná odpovědnost, natož aby to tušilo dítě ještě mladší. Nehledě na to, že děti mají různou psychickou vyspělost. Jejich rodiče však nechtějí nést odpovědnost za své děti a „kazit“ si jimi svůj vlastní život, proto jsou pro snížení jejich trestné odpovědnosti. Odpovědnost za tyto malé děti tak často přebírá stát pomocí různých zařízení, jako jsou diagnostická zařízení, nebo dětské výchovné ústavy. Dospělý jedinec, který z tohoto ústavu vyjde, nezná kvalitní společenské hodnoty a jelikož je zvyklý, že se o něj stará ústav a stát, neváhá a páchá trestnou činnost vědomě. To, že se dostane, díky svému jednání, do vězení mu nevadí. Tam si připadá jako doma.

A tak se dětem na základních školách zakazují nosit mobilní telefony, aby nenatáčeli svoje stupňující se agresivní sklony, šikanu a obecně asociální chování. My dospělí přece nechceme někde na internetu narazit na video zrovna našich kvítek, která budou někoho šikanovat a už vůbec nechceme věřit tomu, že za jejich chování může naše sebestřednost.

Kapitalismus

Večer se pak, při zaslouženém odpočinku, díváme na celovečerní filmy, seriály a reklamy, ve kterých jsou malé děti pompézně duševně vyzrálé (absurdita zachází tak daleko, že se v jednom z úspěšných filmů „Pošli to dál“ objevuje jako hlavní hrdina malý desetiletý chlapec, který morálně zachraňuje celé svoje okolí a nakonec celý svět, navíc umírá jako mučedník). Alibisticky si libujeme, že je všechno v pořádku, děti jsou za sebe odpovědné a to po nich i v absurdní mezi vyžadujeme. Kolotoč, který vede ke zvýšené kriminalitě a pedofilii se roztáčí.

Z pocitu frustrace a vlastního selhání požadujeme tvrdší tresty

Věznice, díky naší pohodlnosti a sobeckosti, praskají ve švech. Trestanci tak žijí ve stále horších podmínkách. Čím méně životního prostoru a čím delší tresty, tím větší agresivita, násilí a nenávist vůči společnosti.

Tím více se trestanců bojíme a požadujeme pro ně vyšší tresty. Není to však jediný důvod. Důvod, proč si přejeme aby někdo jiný co možná nejvíce trpěl, pramení z našeho komplexu neúspěšnosti a sebelítosti. Pod tíhou všech požadavků dnešní doby, uspěchaného a stresového života, které jsou na nás kladeny, se propadáme do vlastních pocitů neúspěšnosti a depresí.

Depresemi trpí nejčastěji produktivní lidé mezi 24 a 44 lety. Hranice se však snižuje a případů narůstá. V zahraničí (na západě) tvoří pacienti s depresí až 50% případů v psychiatrických ambulantních zařízeních a více než třetinu případů v ordinacích praktických lékařů. Jde o závažný problém, neboť u takto postižených jedinců se zvyšuje o 50% riziko sebevraždy.

Vinu za to dáváme většinou někomu jinému – vládě, politickým stranám, rodičům, druhům, či družkám, dětem, přátelům a nakonec trestancům. Odmítáme fakt, že si za tyto problémy můžeme sami.

Kapitalismus

Vždy když začneme mluvit o trestancích, představíme si svojí vlastní nedokonalost, svoje selhání a životní prohry. Představujeme si sebe v situacích, na které nemůžeme být hrdí. Naše volání po přísnějších trestech tak nepramení z nějaké sociologické, nebo psychologické studie, které by nám nedali zapravdu, ale z touhy ukázat na někoho jiného a zamaskovat tak vlastní neúspěchy.

Ač se nepovažujeme za vrahy, tak často požadujeme tresty smrti. Myslíme si, že se vrahy nestáváme, neboť vraždí celá společnost (tedy i ti co s trestem smrti nesouhlasí). Odpovědnost za nás tak nese stát. Nestáváme se pak horšími, než jsou ti, kterým jsme svým sobectvím zničili životy a kteří teď mají jako domov vězení? Kdy za sebe konečně začneme být opravdu zodpovědní?

Komentáře » přidat

sledovat diskuzi: E-mailem | RSS
nejstarší nahořenejstarší nahoře
Jamall :D
gravatar Vas mrdám :D ...
Vas mrdám :D
Posláno v 20:26:46 | 27.07.2010

Eduard Nud
gravatar Re: Eduard Nud (16:21:02 | 30.09.2009)
Od roku 1986, kdy to všechno začalo, až do roku 1989, kdy se to skončilo, mívával jsem takové divné sny. Šest s dětmi povolen, v rámci zvyšování populace, beztrestnost zaručena. To si nedovedete představit, co se pak odehrávalo, když to vyhlásili tlampačem. Někdy v roce 1990, tuším, zdál se mi poslední. Šel jsem kolem potoku, bylo jaro, možná už léto. Ve snu, nic bych za to nedal, že se mi to zdálo v prosinci. Mateřská školka se zde koupala i s dvěmi vychovatelkami. Když mě spatřily, tetelily se strachy. Řekl jsem si: Šest s dětmi? Ne. Nikdy. Teď půjdu a budu dělat dobré skutky. Pak sny přestaly. Šest není všechno. Jenomže člověk to pochopí až když už stejně nemůže.
Posláno v 20:03:23 | 02.03.2010 | www.msirsikov[@]centrum.cz

Lojza ze zlamany lhoty
gravatar snížení sexuální zodpovědnosti
musim uznat ze souhlasim s nazorem katara. Zakony na ochranu pred znasilnenim a zaroven neomezovat zakonem ty kteri chteji je celkem dobra volba. Kdyz reknu dalsi zeme ktere to maji od 12 tak muzu vyjmenovat polovinu jizni ameriky, ano v nekterych zemich musite dostat svoleni matky te 12-ti lette osoby ale je to mozne. Ovsem na druhou stranu je tu pohlavni dospivani ktere je zpomalovano chemikaliemi ve vzduchu i v potrave, ale proti tomu mnohe 10 lette deti vedi o sexu vic nez my ci starsi ve veku 15-18 let. Kvuli internetu videli mnoho sexualniho obsahu protoze nelze radne zabezpecit tyto stranky a deti je vyhledavaji kvuli natlaku vrstevniku a spatnemu prikladu od mladistvych(sourozencu ci kamaradu ze sidlist ci vesnice). nejhorsi fakt dle meho nazoru je ten ze ti kteri jsou delikventi a vytrznici jsou nedotceni zakonem a ty deti ktere jsou vzorne slusne a vychovane jsou mnohdy tercem pedofilu a zakon je nedokaze dostatecne ochranit.
Posláno v 14:34:45 | 01.01.2010

gravatar Předmět: Podmíněný.
Tak si to tak neber, brouku. Ono to nebude tak horké, co? V patnácti už se děvče nemůže dočkat, až jí bude osmnáct a úderem osmnáctých narozenin si najednou postaví hlavu a ne a ne a ne. Dej si raději na internetu digihru Střílející dudlík, v originále Piffpaff Duddl a přijdeš na jiné myšlenky. U tak pitomé hry rozhodně. To pak vystříkáš i vlastní propisovačku. Ale víte, velké děti že mají vyvinuté pohlavní orgány? Já už jsem dospělý, ale když se o to marně pokouším pacinkou, nějak vám nepozoruji, že by byl nějak vyvinutý.
Posláno v 16:21:02 | 30.09.2009 | www.msirsikov[@]centrum.cz

KeiGe
gravatar Při čtení článku, m
Při čtení článku, mě dojímaly zdrobnělé názvy "chlapeček" a "děvčátko", protože když se podívám na čtrnáctileté dítě, tak myslím, že je již dostatečně vyspělé na to, aby už nebylo nazváno tak stupidní zdrobnělinou.
Podle mě je hloupost stále řešit snížení sexuální zodpovědnosti. Když jsem si totiž pročítala některé internetové stránky, kde se diskutovalo nebo jen psalo o tom samém, tak na nejedné stránce sexuologové ujišťovali, že děti ve čtrnácti letech jsou už vyspělé a mohou klidně začít svůj sexuální život. Samozřejmě, že se najdou nějaké vyjímky, ale těch je opravdu málo.
To že rodiče a starší nutí děcka k sexu je sice z části pravda, ale co má ta holka nebo kluk dělat? Když je do toho nenutí rodičem, tak je do toho podvědomě táhne okolí. Je to prostě něco jak s cigaretama. Kdo si nezapálí, tak patří o třídu níž. Jde jim jen o společenské postavení. Aby se mezi svými přáteli cítili dobře a aby je ostatní kvůli tomu neponižovali.
Pak mě stejně jako "aaa" zaráží již komentovaná věta. Silně pochybuji, že vaše zkušenosti s dětmi jsou dostačující. A jestli opravdu nějaké máte, tak se teda nic moc neprojevují.
Posláno v 12:55:50 | 04.07.2009 | KeiGe[@]seznam.cz

Katar :-)
gravatar Re: ade332a (21:06:50 | 11.12.2008)
Tak katarský princ i Ti ostatní by porušili trestní zákon stejně - sex za peníze a dále je tam ještě trest za nucení, manipulaci, nátlak k sexu. Dávat za to peníze osobě mladší 18-ti let je totiž trestné, je trestné za to dávat peníze i osobám starším, pokud jsou ve finanční tísni nebo jiné nouzi. To že ještě nechceš mít sex, je každého věc - i Tvoje, nemusíš ho chtít ani ve dvaceti, sama si určíš kdy to přijde. Je ale značné procento holek co ho chtějí mít a mají dříve - těm naopak přej, aby se nemusely bát, že jim jejich partnery zavřou. Ten zákon neříká, že musíš s někým od 14 spát, to nemusíš nikdy, jinak je to znásilnění proti Tvojí vůli a dobře že za to zvýšili tresty. Pedofilů i jiných násilníků se boj pořád, ale s tím nemá tento zákon nic společného. Pedofilové touží po drobných dětech před pubertou, co nemají vivinuté pohlavní orgány. Je to sexuální odchylka, podobně jako gerontofilie (to je zase když je někdo na starce, ale takových je méně), nebo i homosexualita - i když ta už je konečně legální. Sex s dětmi by neměl být legální nikdy, jen je dobře tu hranici snížit, aby se neomezovali ti, co už chtějí a dospívají malinko rychleji. Jsou v Evropě i země, kde to je od 12-cti, ale přitom je jen malé procento holek co už tak brzo začínají - přesto nejsou omezovány zákonem. Ale zákon proti znásilnění je chrání, jako ostatně všechny a tam jsou tresty často tvrdé, což je dobře. To že někdo jde do postele s vyspělou 13-ti letou holkou, když ta holka to chce a svede ho k tomu, je u nás právě porušení tohoto zákona. Trochu nefér, zavírat za to jejího partnera, když se dobrovolně milují. A budou stejně, je to jeden z nejsilnějších lidských pudů, akorát je rozdíl na koho ta touha v jakém věku přijde. Snížením věkové hranice na 14 nikdo neříká, že to všichni musí dělat - nemusíš dokud nebudeš chtít, jinak je to znásilnění a to je i v případě že Ti bude třeba 30, když nechceš - nesmí Tě nikdo k sexu nutit. A tresty za všechno násilí se konečně zvýšili, což je dobře. Nikdo Tě zákonem k ničemu takovému nenutí, pouze to dopřeje být legální těm co chtějí. Aspoň o ten rok - i když jich je menšina, přesto je to významné procento populace. Tvoje práva být chráněna Ti nikdo nebere, jen to dává práva těm, co chtějí dřív - právo nebát se o svého partnera že ho zavřou (většinou mají ty dříve vyvinutější holky starší kluky), právo pro jejich lékaře jim předespat antikoncepci a nebát se že jim je za to zavřou. Právo se milovat.
Posláno v 20:00:53 | 09.03.2009

Adriana
gravatar Dotaz
Mohu se zeptat jaký trest je určen tomu,kdo má pohlavní styk před 15 ?Jedná - li se o dívku mladší 15 let a chlapce starší 15 let,ne však 18ti letého ? Zajímám se o tuto problematiku a tento dotaz je opravdu častý... Předem děkuji za odpověď zaslanou na e-mail..

Odpovězeno:
15 letý chlapec, či dívka, pokud souloží s 14 letým, se dopouští, podle našeho trestního práva, trestného činu. Avšak soud při takovém věkovém rozdílu bývá shovívavý. Lze s reálnou jistotu říci, že starší z partnerů za své jednání nebude nijak perzekuováno. Mladší partner se nemusí obávat žádného postihu...
Posláno v 08:47:16 | 25.02.2009 | Ada0001[@]seznam.cz

Míša
gravatar Re: Aneta (21:33:01 | 11.01.2009)
naprosto nechápu, jaká osoboba může 14ti leté děti nazvat malými chlapečky a holčičkami. Snížení trestné odpovědnosti a povolení praktikovat sex ve 14ti letech vůbec neznamená povolení pedofilie... jedině že by sme se rodili už jako čtrnáctiletí
Posláno v 15:51:03 | 29.01.2009

Aneta
gravatar Od kdy??
To platí už teď, že pohlavní styk je dovolen od 14?? Prosím odepište na mail. Děkuji

Odpovězeno:
Nový zákoník, ve kterém je stanovena hranice trestní odpovědnosti a možnost legálního pohlavního styku od 14ti let, bude platit až od roku 2010.
Posláno v 21:33:01 | 11.01.2009 | anysekk04[@]seznam.cz

favatar
gravatar Re: aaa
aaa napsal:
Cituji: pracoval si nekdy s detmi? bys nikdy nemohl napsat: Samozřejmě, že 15leté děti vůbec netuší a ani je nezajímá, co je trestná odpovědnost, natož aby to tušilo dítě ještě mladší: možná si myslel 11leté děti, či mladší, ne?


Zkusenosti s lidmi v obdobi puberty mam a ac nejsou odborne, nektere nazory si myslim mohu dovolit, nebot jsou logicke a vychazeji z odbornych argumentu.

Zkusenosti mam i s adolescenty a dospelymi. Nekdy si jsou tyto skupiny, z psychologickeho hlediska, velmi podobne. Rozhodne to ale neplati v rovine odpovednosti, sebeurceni a uz vubec ne co se tyce pochopeni socialnich vazeb. K pochopeni rozvetvenosti socialnich vazeb dochazi v adolescentnim obdobi (zacina v 15-16 letech a konci v 18-21 letech) a obvykle pozdeji.

Poznal jsem a vy mozna take, mnoho starsich dospelych, starcu a stale zcela tyto otazky nechapali. V urcitych vekovych kategoriich musime urcite veci odpoustet a mezi ne patri obdobi puberty, do jiste miry i adolescence a starectvi (nastupuji ruzne dusevni poruchy a omluvitelne asocialni prvky ve spolecenskem zivote).

Puberta obecne zacina od nejakych 10-12 let a konci v 15-16 letech. V tomto obdobi, krom vzhledu, se vyrazne meni osobnost cloveka. Tyto vekove hranice vsak nejsou pevne dany, jak spravne naznacuje Ghori. Ja to jen snad trochu rozvedu, ze je ovlivnuje do znacne miry prostredi. Nevhodne prostredi vyrazne vekovou hranici posouva a deformuje (nevhodna strava, vychova, atd). Na vlivu nastupu tohoto obdobi se spolupodili i zemepisna sirka (v teplejsich zemich lide dospivaji drive) a dedicnost.

Pokud jedince v nevhodnych vekovych kategoriich (puberta, adolescence a stari) kriminalizujeme, nicemu nepomahame, ba naopak. Decka jsou ve vetsim procentu, nez by musela, vychovavana ustavne a to ma vliv na vzrustajici kriminalitu.

Dite, jehoz psychicky vyvoj je deformovan treba rozvodem jeho rodicu (dnes velmi obvykla situace), je psychicky poznamenan do vetsi ci mensi miry (zalezi na odpovednosti rodicu k jeho psychickemu vyvoji, avsak zpravidla nebyva velka), si uvedomi svoji deformaci a muze se ji pokouset narovnat az v dospelosti. V horsich pripadech ji nikdy nedokaze spravne analyzovat a napravit.

Kriminalizaci senioru (pripady podobne tem, kdy je do vezeni odsouzena babicka, ktera si pestovala konopi pro sve lecive masti a z lasky je rozdavala znamym), neprihlizenim k jejich veku, dochazi celkove u populace k ignorovani a znevazovani zakonu a to se projevuje predevsim na zvysujicim poctu stoupencu radikalniho proudu demonstrantu a opet zvysujici se kriminalite.

Kriminalizaci deti a podobnymi asocialnimi zakony jen prilevame olej do ohne.

Varování před kriminalizací dětí
Pripomenme si zastreleneho 15 leteho kluka v Recku a obcanskou neposlusnost, kterou tato udalost vyvolala. V Recku kvuli tomu radi poulicni nasili jiz mesic!

Chcete, aby se podobne nepokoje rozsirili i sem? Nebo aby jednou bylo na ulici policii zastreleno vase dite, kdyz provede nejakou klukovinu a bude chtit utect?

Budme v techto otazkach racionalni, poslouchejme odborniky a nenechme se ovlivnit svymi momentalnimi emocemi, nebo populistickymi kroky politiku, preci jde o nase deti a o nasi budoucnost *4*

Uživatelem vložený obrázek
Posláno v 14:13:03 | 29.12.2008 | novak[@]great-webdesign.cz

Ghori
gravatar lidé mě je 14 let a roz...
lidé mě je 14 let a rozhodne nechci brzo zacit sexualne zit na vsechno dost casu glavne se zajistit do budouciho zivota a toho nejlepe dosahneme vzděláním... buhuzel dnesni spolecnost ac jsme v modernejsi dobe klesla na uroven stredoveku i kdyz si to nechceme priznat je to tak ale to neznamena ze se proti tomu nejde branit je duleite hlavne to aby jsme byli vubec pripraveni do sveta vkrocit a uzivit se a ne nekde schanet holky a chodit po party myslim si ze nikdy neni pozde najit si vhodneho partnera atd. ... vemte si dame si priklad mame např. nejakeho kluka a ten kluk chce bejt "machr" atd. tudiz chce byt uznavan a chce prijit o sve panictvi a tak se o to snazi az se mu to povede a je mu treba 14... podle me je toto NEMORALNI ! ...cim vic stoupa technologie tim vic je upousteno od samych zakladu poradne civilizace... je dokazane ze jeste v 15-16 letech neni v mnoha pripadech vyvoj fyzicky u daneho didete dokoncen...a uz by se hrnulo do pohlavniho styku ...je to normalni ?! kdyz neni dokoncena cela vybava cloveka ? a o psychicke vybave ani nemluve... ta je kolikrat zanedbavana ani si toho neni sama osoba vedoma ...ale bohuzel sve nazory a problemy na ktere tu poukazuju jsou celoglobalnimi problemy spolecnosti a takoveto problemy se resi obtizne ...dekuji za vyslechnuti meho nazoru louci se 14lety kluk z jedne zapadle vesnicky zdar *1*
Posláno v 00:33:18 | 23.12.2008

aaa
gravatar aaa
pracoval si nekdy s detmi? bys nikdy nemohl napsat: Samozřejmě, že 15leté děti vůbec netuší a ani je nezajímá, co je trestná odpovědnost, natož aby to tušilo dítě ještě mladší:
možná si myslel 11leté děti, či mladší, ne?
Posláno v 22:13:00 | 20.12.2008

ade332a
gravatar 14
bude mi 14 a jsem proti tomu bojim se pedofilů ae zaroven souhlasim proč by malej zmetek kterej ve 14 zabije mamu tak proč by nešel sedět.ja souhlasim s nasim ucitelem.
Posláno v 21:06:50 | 11.12.2008

Přístupy

Poslední komentáře

Vas mrdám :D ...
Jamall :D 20:26:46 | 27.07.2010

že odpovědnost vyhrála...
není podstatné  18:32:31 | 30.05.2010

Re: Alfréd (14:28:21 | 27.03.2009)
míša 05:45:09 | 27.05.2010

© 2004-2009 Great Webdesign V 4.36 | Vygenerováno za 0.05415 sekund | RSS feed
praetorian